Δελτία Τύπου

09-10-18 Μόνιμος διορισμός 10 εκπαιδευτικών από τους πίνακες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

2018 10 08 18 48 12

09-10-18 Μόνιμος διορισμός 10 εκπαιδευτικών από τους πίνακες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι με την αριθμ. 153506/Ε1/17.09.2018 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 1134 τ. Γ΄ στις 8.10.2018 (ΑΔΑ: Ψ6ΣΘ4653ΠΣ-ΝΜ3) διορίζονται συμπληρωματικά, σε θέσεις μονίμων, 10 εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τους πίνακες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ33, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03 και ΠΕ89.01.

Σε εκτέλεση της ανωτέρω Υ.Α., οι διοριζόμενοι εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από σήμερα Τρίτη 9 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018.

 Ο Πίνακας σε μορφή excel

 

09-10-18 Δήλωση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου για τη θέση του Προέδρου της Ν.Δ. Κ. Μητσοτάκη για τις συνέργειες Πανεπιστημίων - ΤΕΙ

09 10 18gavr01

09-10-18 Δήλωση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου για τη θέση του Προέδρου της Ν.Δ. Κ. Μητσοτάκη για τις συνέργειες Πανεπιστημίων - ΤΕΙ

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη θέση που εξέφρασε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης από την Άρτα για τις συνέργειες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Ο κύριος Μητσοτάκης, χθες από την Άρτα, ανέτρεψε πλήρως τη μέχρι τώρα άποψή του για τις συνέργειες. Πράγματι έκανε χθες μια δήλωση που λέει ότι, παρόλες τις ενστάσεις που έχει, αυτή είναι μια πορεία που άρχισε και θα πρέπει να συνεχιστεί.

Αυτό είναι μια πάρα πολύ ευχάριστη έκπληξη. Ελπίζω να μην έχει σχέση με τον τόπο, διότι όντως το ΤΕΙ Ηπείρου με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχουν μια εξαιρετική συνεργασία. Επιμένω ότι είναι μια ευχάριστη είδηση και ελπίζω και οι βουλευτές της Ν.Δ. να ακολουθήσουν τον αρχηγό τους στην αλλαγή πλεύσης 180 μοιρών».

09-10-18 Συνάντηση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη για τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας

09 10 18istoria

09-10-18 Συνάντηση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη για τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας

Την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τις αλλαγές στα νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας παρέδωσε στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης και μέλη της επιτροπής που έχει συσταθεί για τον λόγο αυτό.  

Οι αλλαγές στη φιλοσοφία και στη μεθοδολογία του μαθήματος της Ιστορίας επικεντρώνονται στους εξής άξονες:

  1. Παραμένει η χρονολογική κατανομή στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, η οποία ακολουθεί το σχήμα (ανά τάξη): Αρχαιότητα-Μεσαίωνας-Νεότερη Εποχή-Σύγχρονη Εποχή.
  2. Το σπειροειδές σχήμα δεν εγκαταλείπεται αλλά εμπλουτίζεται με τη θεματική προσέγγιση και ακολουθεί τη νέα δομή. Παράλληλα, συνδυάζεται η χρονολογική με τη θεματική προσέγγιση. Η βασική αφήγηση οργανώνεται χρονολογικά, πολυδιάστατα και περιεκτικά και περιλαμβάνει όλες τις χρήσιμες ιστορικές πληροφορίες (χώρος, χρόνος, πρόσωπα, γεγονότα, αίτια και αποτελέσματα) συγκροτώντας έτσι τη βασική δηλωτική γνώση, ενώ εξειδικεύεται με θεματικούς φακέλους. Οι θεματικοί φάκελοι αποτελούν ουσιαστική καινοτομία γιατί έτσι επιτυγχάνεται η εμβάθυνση σε ιστορικά ζητήματα, η εξοικείωση με την ιστορική μέθοδο και η αποδέσμευση από το σχολικό εγχειρίδιο. Επίσης, με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών καθώς και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  3. Δίνεται έμφαση στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ιστορία και ενθαρρύνεται η βιωματική κατανόηση και έρευνα του παρελθόντος. Π.χ. στη Δ΄ Δημοτικού προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής ιστορίας.
  4. Η ελληνική ιστορία συνδέεται με την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια και κυρίως με την ιστορία των βαλκανικών και μεσογειακών λαών, με τους οποίους οι Έλληνες διαχρονικά βρίσκονταν σε συνεχή αλληλεπίδραση.
  5. Οι Τέχνες και τα γράμματα παύουν να αποτελούν ένα κεφάλαιο-παράρτημα στο τέλος του βιβλίου και εντάσσονται οργανικά στην κεντρική αφήγηση των ιστορικών εξελίξεων έτσι ώστε να αναδεικνύεται η σχέση τους με το ιστορικό γίγνεσθαι, αλλά και να γίνεται αντιληπτό το πώς τα ιστορικά γεγονότα αντικατοπτρίζονται στην Τέχνη. Π.χ. στην Γ΄ Γυμνασίου, ο ρομαντισμός και ο νεοκλασικισμός αποτελούν ενότητες του κεφ. Ε Βιομηχανική Επανάσταση και αστική τάξη (μέσα 18ου αιώνα –δεκαετία 1870).

Σημειώνεται ότι τα Προγράμματα Σπουδών θα συμπληρωθούν με εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία και υπόλοιποι θεματικοί φάκελοι) που θα εκπονηθεί στο πλαίσιο προγράμματος που ξεκινάει άμεσα, στο οποίο θα συμπεριληφθούν προγράμματα και υλικά της Β’ και της Γ’ Λυκείου.

Στο τέλος της συνάντησης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:

«Έχουμε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας τη μεγάλη χαρά να συναντήσουμε –δεν είναι η πρώτη φορά που τους συναντάμε- την ομάδα που έχει επιφορτιστεί με το εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα του σχεδιασμού του μαθήματος της Ιστορίας από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο. Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη της ομάδας διότι επί σχεδόν δύο χρόνια, τον Ιανουάριο γίνονται δύο χρόνια, έκαναν μία εξαιρετική δουλειά, αφιλοκερδώς, σε μία περίοδο που τέτοιου είδους συμβολές και δεσμεύεις ακαδημαϊκών, όλων των βαθμίδων –δεν εννοώ μόνο των Πανεπιστημιακών- γίνονται ολοένα και πιο σπάνιες. Εδώ είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας ο κύριος Γεωργαντάς, ο κ. Κουζέλης Πρόεδρος του ΙΕΠ, ο κ. Βόγλης, Πρόεδρος της Επιτροπής».

Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης δήλωσε:

«Πάρα πολύ σύντομα να θυμίσω στις περισσότερες και τους περισσότερους από σας ότι είναι μία διαδικασία που ολοκληρώθηκε μετά από μακρό χρόνο, μακρά κι εξαιρετικά αποτελεσματική παραγωγική συνεργασία με την επιστημονική ομάδα. Νομίζω ότι ήδη πολλές και πολλοί θα παρευρεθήκατε στην αρχική προσπάθεια που κάναμε, στην οποία συμμετείχαν πολύ περισσότεροι συνάδελφοι, εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων ασχολούμενοι ή εξειδικευμένοι στην Ιστορία. Είχε προηγηθεί ένας πραγματικά εξαιρετικά σημαντικός, κρίσιμος και παραγωγικός διάλογος με όλη αυτή την επιστημονική κοινότητα κι επομένως η εργασία της επιτροπής η οποία ανέλαβε -υπό τους όρους που είπε ο Υπουργός- αφιλοκερδώς πλήρως, με τον πατριωτισμό του αντικειμένου να επιτελέσει αυτό το έργο, έχει βασιστεί σε μία προηγούμενη συζήτηση με την κοινότητα. Δεν σημαίνει αυτό ότι δεν υπάρχουν διαφωνίες. Υπάρχουν διαφωνίες, διαφορετικές αντιλήψεις. Νομίζω ότι το πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της πρότασης είναι ότι είναι συστηματική, έχει μία ενιαία λογική ακόμα και για εκείνες τις τάξεις στις οποίες θα χρειαστεί να προσθέσουμε υλικό. Επομένως, σκαλοπάτι – σκαλοπάτι από το Δημοτικό οικοδομεί μία αντίληψη περί Ιστορίας. Δεν είναι το αντικείμενο μου, θα σας τα πουν οι συνάδελφοι.

Επιτρέψτε μου να προσθέσω κάτι, γιατί νομίζω ότι χρειάζεται να γνωρίζετε ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, ίσως είναι το πρώτο βήμα στην περίοδο αυτής της διακυβέρνησης, που αλλάζει πράγματι το υλικό σε πολύ σημαντικό αντικείμενο της σχολικής εκπαίδευσης. Σας θυμίζω ότι η αλλαγή στα προγράμματα των Θρησκευτικών πατούσε πάνω σε προηγούμενες επεξεργασίες, επομένως έχουμε την πρώτη κρίσιμη παρέμβαση. Θα ακολουθήσουν –μετά από αυτό που έγινε πέρυσι που ονομάσαμε ‘εξορθολογισμό της ύλης’- αλλαγές αναμόρφωσης, εξίσου εξορθολογισμού κι εκσυγχρονισμού των προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών υλικών όλων των αντικειμένων. Κι αυτό θα αρχίσει πάρα πολύ σύντομα. Επομένως, αφορά τη σημερινή κατάθεση της πρότασης και τα υλικά που θα χρειαστεί να συνοδέψουν τα προγράμματα σπουδών που κατέθεσε η επιστημονική ομάδα πρόκειται άμεσα να παραχθούν σκαλοπάτι - σκαλοπάτι από το Δημοτικό πηγαίνοντας προς το Λύκειο το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ένα, ακόμα, πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους παρόντες και στους απόντες -γιατί ήταν πάρα πολλοί και οι συνεργάτες του εκπαιδευτικού χώρου, δηλαδή της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης- για την προσφορά τους σ’ αυτό που είναι το σημερινό αποτέλεσμα».

Την επιτροπή απαρτίζουν:

 Μέλη

Πολυμέρης Βόγλης

Κώστας Κασβίκης

Γιώργος Κόκκινος

Χριστίνα Κουλούρη

Άγγελος Παληκίδης

Βασίλης Τσάφος

Συνεργάτες

Μαρία Βλαχάκη

Παναγιώτης Γατσωτής

Σοφία Γελαδάκη

Ιγνάτιος Καράμηνας

Ιωάννης Κασκαμανίδης

Χαράλαμπος Κουργιαντάκης

Γεωργία Κουσερή

Κωνσταντίνος Κωσταβασίλης

Γεώργιος Μακαρατζής

Γεωργία Παπανδρέου

Εμμανουήλ Περάκης

Τριαντάφυλλος Πετρίδης

Παναγιώτης Πυρπυρής

Βασιλική Σακκά

Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου

Ενδεικτικά περιεχόμενα και θεματικοί φάκελοι κατά τάξη σε μορφή doc 

08-10-18 5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

8 pmsx

08-10-18 5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα πραγματοποιήσει τις αναβληθείσες (λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών) αθλητικές δραστηριότητες για την 5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2018, την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 10:00 π.μ. στο Ε.Γ.Α. «ο Ι. Φωκιανός» αρμοδιότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ. (Δ/νση: Λ. Βασιλίσσης Όλγας 1, Ζάππειο, Αθήνα).

Στην εκδήλωση που για φέτος έχει σύνθημα «ΑΣ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ» θα συμμετάσχουν διακόσιοι (200) μαθητές/μαθήτριες από σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Αττικής οι οποίοι/ες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε πλήθος αθλημάτων παρουσία Ολυμπιονικών, Παραολυμπιονικών , εν ενεργεία διακεκριμένων αθλητών και προπονητών.

Οι αθλητικές δραστηριότητες θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγωνίσματα Στίβου, Χειροσφαίρισης, Πετοσφαίρισης, Ταε Κβο Ντο, Μπάσκετ με αμαξίδιο, Μπότσια, Ξιφασκία με αμαξίδιο, Τοξοβολία, Χορό κ.ά.

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. θεωρεί σημαντική την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις, εντός και εκτός του σχολείου, προκειμένου να αποβάλλουν την αδράνεια και την υποκινητικότητα, οι οποίες αποτελούν τις κύριες αιτίες αύξησης της παχυσαρκίας στους νέους σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

 

08-10-18 Την πρόταση για τα νέα αναλυτικά προγράμματα του μαθήματος της Ιστορίας παραδίδει αύριο στον Υπουργό η επιτροπή του ΙΕΠ

iep

08-10-18 Την πρόταση για τα νέα αναλυτικά προγράμματα του μαθήματος της Ιστορίας παραδίδει αύριο στον Υπουργό η επιτροπή του ΙΕΠ

Την πρότασή της για τα νέα αναλυτικά προγράμματα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου θα παραδώσει αύριο στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, η επιστημονική επιτροπή του ΙΕΠ που έχει συσταθεί για τον λόγο αυτό.

Η συνάντηση θα γίνει στις 11:00 και αμέσως μετά θα γίνουν δηλώσεις.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου δέχονται το κοινό καθημερινά από 12:00 έως 14:00

Είσοδος Δικηγόρων 07:00 - 17:00 

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας.)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top